ШУМ заступника директора

Школа управлінської майстерності
заступників директорів 
з навчально-виховної роботи
 Будуючи систему моніто­рингових досліджень, слід продумано підходити до кожного з етапів, оскільки від цього залежатиме результат досліджень, а звідси — й спектр захо­дів для корекції тієї чи іншої освітньої ділянки.
Сьогодні ми зупинимося на проведенні моніторингу з науково – методичної роботи. З чого потрібно починати?
1.     Видається наказ про створення експертної групи, яка буде  відбирати критерії оцінювання моніторингу, створювати кваліметричну модель, підбирати інструментарій для проведення моніторингового дослідження.
2.     Видається наказ про проведення моніторингу з науково – методичної роботи
 3 . Підбирається інструментарій:
-         тести;
-         анкети;
-         діагностичні карти;
-         відвідування уроків;
-         відвідування виховних заходів;
-         відвідування методичних заходів.
4.Відбираються критерії оцінювання.
5.Створюється кваліметрична модель
 Моніторинг проводиться для отримання результатів стану освітнього процесу в школі та покращення функцій управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських і тактичних рішень.
Підсумки моніторингу проводяться два рази на рік. Оформляються вони в схемах, діаграмах, висвітлюються в довідково – аналітичних матеріалах, які мають конкретні, реально виконувані рекомендації.
Підсумки моніторингу обговорюються на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові, засіданнях шкільних та міжшкільних методичних об’єднань.
За результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення, видається наказ, оформляється аналітична довідка, здійснюється планування і прогнозування розвитку школи.
Контроль за проведенням моніторингу здійснює навчальна частина.
         І ось ми підійшли до механізму здійснення моніторингу, який об'єднує в собі всі пункти наказу директора школи про проведення моніторингу.
1 крок. Створення кваліметричної моделі здійснення науково – методичної роботи.
 Експертна група:
- визначає основні параметри діяльності (методом "мозкового штурму" обирає параметри (сторони) дослідження. Кількість параметрів може змінюватися відповідно до поставленої мети моніторингу);
- визначає показники параметрів (кожен параметр більш глибше розкривається в своїх показниках);
-    оформляє модель діяльності у вигляді карти.
  2  крок.    Визначення    ваги    параметрів   та    показників   здійсненнянауково – методичної роботиі.
Параметрів у кваліметричній моделі 4, тому максимальний бал оцінки визначатиметься 4, оскільки він повинен дорівнювати кількості параметрів.
Кожен з членів експертної групи ставить свою оцінку за параметр. Потім знаходить загальну суму по кожному параметру окремо. Ці дані додають і знаходять загальну суму балів по всіх параметрах. Щоб визначити вагу 1 параметра, беруть суму балів по цьому параметру і ділять її на загальну суму всіх параметрів. Так знаходять вагу 2, 3 та 4 параметрів. Якщо додати знайдену вагу кожного параметра, то отримаємо 1. Аналогічно знаходять вагу показників кожного параметра.
  3 крок. Визначення ступеня вияву показників здійснення науково – методичної роботи.
-    1,00-повнавідповідності вимогам;
-    0,75 - часткова позитивна відповідність вимогам;
-    0,50 - урівноважена відповідність вимогам;
-    0,25 - часткова негативна відповідність вимогам;
-    0,00 - повна невідповідність відповідність.
Проти кожного показника визначаємо ступінь вияву (ставимо «+»)
  4 крок. Оцінка діяльності.
1) обчислюємо відносну оцінку для кожного показника
Вага 1 показника дорівнює 0,15, а ступінь вияву — 0,5. Перемножаємо ці дані і знаходимо відносну оцінку 1 показника.
К1= 0,5 · 0,15= 0,08;
К2 = 1 · 0,12 = 0,12;
К3 = 0,75 · 0,23 = 0,017;
К4 = 0,5 · 0,24 = 0,13;
К5 = 0,5 · 0,24 = 0,13
 2)  знаходимо сумарну оцінку всього параметра
Всі відносні оцінки по кожному показнику додаємо і знаходимо сумарну оцінку всього параметра Ф1 = К1 + К2 + К3 + К4 + К5 =  0,08 + 0,12 + 0,17 + 0,13 + 0,13 = 0,63
  3)  знаходимо оцінку здійснення науково – методичної роботи  за даним параметром
Сумарну оцінку всього параметра множимо на вагу цього параметра
4)  Ф1 · V1 = 0,63 · 0,27 = 0,17
Аналогічно знаходимо відносну, сумарну оцінки та оцінку здійснення науково – методичної роботи за Р2, Р3,Р4.
  4) знаходимо загальну оцінку  здійснення інноваційної діяльності.
Ф = Ф1 + Ф2 + Ф3 + Ф4  = 0,17 + 0,19 + 0,18 +0,18= 0,72
  5 крок. Визначення рівня здійснення науково – методичної роботи
Шкала оцінок:
1,00 - 0,75 - рівень діяльності оптимальний;
0.74 - 0,50 - рівень діяльності допустимий;
0,49 - 0,25 - рівень діяльності низький;
0,24 - 0,00 - рівень діяльності критичний
При    визначенні    рівня  здійснення науково – методичної роботи  враховуються:
-    діагностичні карти вчителів;
-    анкети вчителів;
-    методичні щоденники вчителів;
-    опитувальники;
-    тести;
-    педагогічний моніторинг вчителів;
-    моніторинг професійної компетенції вчителів.
Після визначення рівня здійснення науково – методичної роботи  пишеться аналітична довідка по даному питанню, розробляються рекомендації та видається наказ про підсумки моніторингу  здійснення науково – методичної роботи в школі.

Немає коментарів:

Дописати коментар